وکیل دیوان عدالت اداری

هرگونه کپی برداری و استفاده غیرمجاز از نام تجاری، لوگو و مطالب سایت، پیگیرد قانونی دارد. شماره های اترس که در تماس با ما قرار دارد ، شماره تماس با وکیل در شهر تهران    می باشد. این ماده از جنس ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری است که یک راه استثنائی نقض آرا قطعی را باز گذاشته است. برای آشنایی با فلسفه و ماهیت ، این امکان قانونی مقاله دستور موقت را مطالعه فرمائید.

شما همچنین می توانید برای انجام مشاوره با کارشناسان ما نیز همین حالا اقدام کرده و به دریافت نوبت بپردازید. یعنی به عنوان یک وکیل پایه یک دادگستری تنها در زمینه های تخصصی دیوان فعالیت می کند و پرونده های این حوزه را به عهده میگیرد. البته این بدین معنا نیست که شما نمی توانید از سایر وکلا در این زمینه استفاده کنید بلکه چه بسا یک وکیل حرفه ای و با تجربه در تمامی حوزه های حقوقی بتواند به خوبی عمل کند و شما را به نتیجه دلخواه و مورد نظرتان برساند. همان گونه که در دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، به شماره ۱۰۳۵۴ آمده است، مراجع قضایی با توجه به اینکه خواهان یا خوانده از اتباع خارجی باشند، نسبت به پذیرش و ثبت لایحه اقدامات لازم را معمول می نمایند.

وکیل کمیسیون ماده 100

اینکه کدام یک از اسناد رسمی و عادی در محاکم و دعاوی از چه میزان اعتبار برخوردارند. یا اینکه مراجع قضایی کدام اسناد را در دعاوی می پذیرند و کدام را مورد اعتنا قرار نمی دهند. و آیا سند مورد نظر ممکن است از طرف دادگاه و مرجع صالح مورد توجه قرار بگیرد یا خیر. سامانه اینترنتی اختصاصی دیوان عدالت اداری ساجد نام دارد .سامانه ثنا تمامی پرونده های قوه قضائیه را نشان میدهد اما سامانه ساجد مختص دیوان عدالت اداری است .

همانطور که پیش تر به این موضوع اشاره کردیم؛ افراد می توانند از روش های مختلفی با وکیل خود در ارتباط باشند و یکی از این روش ها، برقراری ارتباط آنلاین می باشد. متقاضیان می توانند با وکیلان ما در گروه وکلای دیوان عدالت اداری، به صورت آنلاین در تماس بوده و بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی، به نتیجه دلخواهشان برسند. پس از بررسی دقیق و کامل پرونده و انجام تحقیقات برای روشن شدن تمام جوانب موضوع، ختم رسیدگی اعلام می ‌شود و قاضی یک هفته بعد حکم مربوط به این پرونده را اعلام می‌دارد. شعبه ای که وظیفه رسیدگی به این پرونده را داشته، موظف است یک نسخه از حکم صادره را برای طرف شکایت و یک نسخه دیگر را برای واحد اجرای احکام در دیوان عدالت اداری ارسال نماید. دارا بودن تجربه برای وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در حل دعوا از مهم ترین نکاتی است که شاکیان باید به آن توجه داشته باشند.

مقرره قانونی موجود در بند ۲ ماده ۱۱ قانون دیوان ، یکی دیگر از موارد مهم در تشخیص صلاحیت دیوان عدالت اداری در موضوعات است، چرا که این مقرره مطلق ،آرای صادره از مراجع اختصاصی اداری را در صلاحیت دیوان قرار داده است. اما باید عنایت داشت که شکایت از آرای کمیسیون های اختصاصی اداری، صرفاً جهت نقض مقررات مربوط در صلاحیت دیوان می باشد ،و اشاره دقیق و روشن به مقررات مورد نقض الزامی است. وکیل دیوان عدالت به جهت اشراف مناسب در خصوص قوانین و مقرراتی که بعضآ در این گونه مراجع رعایت نمی شود ،می تواند کمک بسیار خوبی به موکلین خود بابت طرح دقیق و درست دعوا باشد. وکیل دیوان عدالت اداری، وکیلی است که در زمینه دعاوی مطرح در دیوان عدالت دارای تجربه وتخصص می باشد.

مکالمه تلفنی با کارشناس حقوقی مزایای زیادی دارد، به طور مثال از اتلاف وقت افراد جلوگیری نماید و افراد بدون آنکه ترافیک شهری را تحمل کنند، به سرعت با وکیل دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار نمایند. حال سوالی که پیش می آید این است که بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه خصوصیاتی را دارد، مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی یا دفتر وکالت در این حوزه می بایست چگونه باشد. یکی از فرصت‌ های طلایی که قانونگذار در اختیار شاکیان حقیقی و حقوقی قرار داده است، اعتراض به آرای سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری است. در صورتی که افراد به آرای صادر شده از هیئت‌ هایی که برای تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌ شوند، اعتراضی داشته باشد، می ‌توانند اعتراض‌ های خود را مطرح نمایند. یکی از مقامات قضایی اختصاصی که به پرونده‌های اداری رسیدگی می‌کند، هیئت تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در کشور است. بر طبق ماده 173 قانون اساسی، مردم می‌توانند برای رسیدگی به شکایات، اعتراضات و دادخواهی نسبت به مأموران، واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی، و احقاق حقوق خود، به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند که زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره می‌شود.

معرفی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در کرج

به همین علت بدون حضور یک وکیل دیوان عدالت اداری ممکن است نتوانید به خوبی از پس دفاع از حقوق خود برآیید. موضوع هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری بسیار حائز اهمیت بوده و دغدغه افرادی است که قصد دارند از حضور یک وکیل در پرونده خود استفاده کنند. در خصوص معیاری که توسط آن هزینه وکیل برای دیوان عدالت اداری تعیین می شود لازم است ذکر کنیم که میزان حق الوکاله به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برای درک این کارایی و نحوه کارکرد وکیل دیوان عدالت اداری بهتر است با دیوان عدالت اداری و نحوه فعالیت آن آشنا شویم. بنابراین اگر پرونده ای را در دیوان عدالت اداری تشکیل دادید ضروری است که حتما روند شکایت علیه یک سازمان دولتی یا یک شخص را به کمک وکیل دیوان عدالت اداری طی کنید. اولین و مهم ترین وظیفه دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات شهروندان علیه سازمان ها و نهادهای دولتی است، یعنی افرادی که نسبت به تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی و سازمان های وابسته به این نهادها شاکی هستند و می خواهند اعتراض کنند به سمت این نهاد می روند. وکیل دیوان عدالت اداری در محله نجات اللهی تهران و در خیابان سپهبد قرنی خیابان فلاح پور خیابان نیائی پلاک ۷ واقع شده است.

بهترین وکیل در کرج ⚖️ با +15 سال سابقه در سال (

شعبه دیوان موظف است در صورت صدور دستور موقت، نسبت به اصل دعوی خارج از نوبت رسیدگی و رای مقتضی صادر نماید. مدیر دفتر شعبه مکلف است پرونده را به فوریت به نظر شعبه برساند و شعبه موظف به اتخاذ تصمیم فوری است. اما همانطور که تا اینجا مشخص است عملا دیوان عالی اداری سعی می کند عدالت را به نوعی برقرار کند و نگذارد که ابزارهای قانونی موجب بی قانونی و ناعدالتی شود. اما مسئله اینجاست که حد وظایف دیوان عالی اداری و بالطبع وکیل دیوان عدالت اداری محدود است. توجه کنید که عصر حاضر عصر تکنولوژی است و اغلب کارها به صورت آنلاین پیش می رود و در آینده ای نچندان دور شاهد این قضیه خواهید بود که تمامی کارها به صورت آنلاین انجام شوند و دیگر هیچ کاری نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشد. همکاری با یک وکیل دیوان عدالت اداری هم به همین صورت است و شما می توانید وکیل مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنید.

توجه داشته باشید که در جریان رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری نیازی به حضور طرفین و یا وکلای آن ها نخواهد بود. علاوه بر این موارد طرح شکایت ، رسیدگی ، انجام تحقیقات ، احضار طرفین در دیوان عدالت اداری براساس قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده و در زیر به بررسی موارد مطروحه می پردازیم. به طور کلی در دیوان عدالت اداری کلیه امور براساس قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده بسیار تخصصی می باشد به همین دلیل در صورتی که فردی حقی از وی ضایع شده باشد و بخواهد بدون دانش خاصی در دیوان عدالت اداری طرح شکایت نماید ممکن است رای علیه وی صادر شده و باتوجه به این صدور حکم در این موضوع در دیوان عدالت اداری دیگر غیر قابل شکایت و اعتراض می باشد.

همین موضوع نیز باعث شده تا وکیل دیوان عالی کشور دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی در مقایسه با دیگر وکلا باشد. وکیل دیوان عدالت اداری تهرانوکلایی که در تهران در خصوص پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری اعلام وکالت می نمایند به وب سایت هزار وکیل و صفحه تمام وکلا وموسسات حقوقی مراجعه نمایید. در صورتی که بین مودی (شهروند) و شهرداری در خصوص پرداخت عوارض، تولید اختلاف شود، کمسیون ماده 77 قانون شهرداری ها صالح به رسیدگی خواهد بود و در صورتی که مودی به رای کمیسیون ماده 77 اعتراض داشته باشد، موضوع در صلاحیت دیوان عدالت اداری خواهد بود. قابل ذکر است دادنامه ها ، تصمیمات و احکام صادره از مراجع قضائی دادگستری و دادسرای و دادگاه های نظامی و دادگاه های انتظامی و سازمان قضائی نیروهای مسلح قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نمی باشد و از صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج می باشد ، همچنین در خصوص شکایات علیه بانکها و مخابرات و سازمانهای خصوصی سازی شده نیز ابتدا با وکیل خود مشورت نمائید . مشاوره با وکیل شما را از اتلاف وقت و هزینه دور نگه داشته و سریعتر به نتیجه خواهید رسید . مشاوره رایگان است و جهت مشاوره حقوقی  دیوان عدالت اداری اعم از تلفنی و حضوری  با وکیل قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری هزینه ای دریافت نمیشود.

ارائه یک دادخواست که به زبان رسمی کشورمان یعنی زبان فارسی نوشته شده باشد و دارای شرایط قانونی آیین دادرسی مدنی باشد؛ ضروری است. در غیر این صورت در دیوان عدالت اداری، جزو پرونده‌های ناقص در نظر گرفته می ‌شود و تا زمان رفع نواقص پرونده دیوان به آن رسیدگی نمی‌شود. این دادخواست باید حاوی مشخصات فرد شاکی باشد و به صورت دقیق مشخصات هویتی طرف شکایت را نیز داشته باشد. در صورتی که از کمک وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری استفاده شود، مشخصات وکیل نیز در دادخواست مورد نیاز است.

دعاوی قابل طرح در دیوان عدالت اداری

از این رو انتخاب بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران، نیاز به تحقیق و بررسی های بسیاری دارد، بهترین وکیل تهران، توانایی های لازم در خصوص حل تمامی پرونده ها را دارد اما بر حسب سلیقه خود، ترجیح می دهد تا در دیوان عدالت اداری فعالیت کند. در دیوان عدالت اداری بعد از انجام کلیه امور مربوط به دادخواست و در صورت داشتن نقص و رفع آن پونده به شعبه ارجاع داده می شود . از ارجاع پرونده به شعبه در دیوان عدالت اداری براساس اسناد و مدارک ارائه شده طرفین شروع به رسیدگی می نماید . البته در اثنای رسیدگی درصورتی که تحقیقاتی لازم باشد ، قاضی پرونده شروع به انجام تحقیقات مورد نظر می نماید.

  • لذا ضمن مشاوره قبلی با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری در کرج می توانید برتن درخواست خود دیبایی از حقوق بپوشانید و کلمات و الفاظ را در قالب حقوقی واگردانید، به نحوی که آشنا و متبادر به ذهن حقوقدانان گردد.
  • زمانی که پیچیدگی های قوانین اداری را دنبال می کنید، با داشتن یک متخصص در کنار خودتان که پشت کارها می ایستد، می توانید بدون نگرانی از خطرات غیر ضروری یا عدم اطمینان از رسیدن به نتیجه مطلوب، تنها روی دستیابی به اهداف خود تمرکز کنید.
  • چنانچه سازمان محکوم شده ، همچنان رای قطعی را اجرا نکند ، قاضی اجرای احکام دیوان عدالت ، به استناد ماده ۱۱۰ دیوان عدالت اداری ، موضوع را به رئیس دیوان گزارش میدهد .
  • به طور کل؛ به دلیل گستردگی و پیچیدگی مسائل حقوقی و همچنین زیاد بودن مراجع قضایی در ایران و رسیدگی هرکدام از آنها به امری تخصصی، اکثر وکلا به تقویت اطلاعات علمی و آگاهی خود در یکی از این رشته ها می پردازند تا در زمینه موردنظر، تسلط کافی داشته باشند.

تخصص وکلای دیوان عدالت اداری در زمینه رسیدگی به پرونده های دیوان عدالت اداری، قانون تشکیلات و آیین دادرسی است. به منظور رفاه حال هموطنان، امکان تقدیم غیر حضوری دادخواست نیز وجود دارد؛ به این صورت که می‌توان با تنظیم دادخواست به کمک وکیل دیوان عدالت و بارگزاری آن در سامانه دیوان، پرونده شکایت را در این مرکز به جریان انداخت. شعب مختلف دیوان از شعب بدوی و شعب تجدید نظر در کنار هیئت‌های عمومی و هیئت حل اختلاف فعالیت می‌کنند که موضوع شکایت و دعاوی موجود تعیین کننده نوع شعب بررسی کننده پرونده خواهد بود.

مدت زمان رسیدگی به پرونده دردیوان عدالت اداری

یکی دیگر از موارد شکلی عدم رعایت قانونی تشکیل اعضا است که اگر رعایت نشود آن کمیسیون شکل رسمی نداشته و شخص ذینفع توانایی درخواست باطل نمودن رای صادره را به دلیل وجود اعضایی که مورد تایید قانون نیستند خواهد داشت. تخصص وکلای دیوان در امور دیوان و همچنین جلسات مشاوره برگزار شده از سوی این وکلا همان چیزی است که خیال شما را از بابت دریافت مطالباتتان در دیوان راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین مرکز وکلای دیوان تماس حاصل فرمائید. در اینکه تمامی واحد های دولتی و ارگان های تحت نظر دولت برای رفاه حال هموطنان در تلاش هستند، هیچ شبهه ای وجود ندارد اما در این میان گاهی به هر دلیلی دیده می شود که مصوبه ای در راستای زیان به اشخاصی صادره شده است و یا گاهی به دلایل سهوی و یا عمدی حقوق شهروندان ضایع می شود. نظارت در تهیه طرح های جامع که معمولا وسيله مهندسین مشاور تهیه می شود نیز با شورای مزبور است. در تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهرها از مقررات مصوب طرح جامع سرزمین باید متابعت شود و رابطه آن دو از نظر اصل و فرع بودن، شبیه قانون اساسی با قوانین عادی است.

بر همین مبنا قانونی به نام قانون دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده که تمامی اختیارات این دیوان به همراه آیین دادرسی در آن با دقت هر چه تمام‌تر تعیین شده است. عالی ترین و برترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران باید کسی باشد که تسلط کافی و کامل به قوانین دیوان عدالت را داشته و به طور کلی تخصص کاری این شخص موضوعات مربوط به دیوان باشد تا با تجربه ای که کسب کرده ، بتواند بهترین دفاع و بهترین دادخواست را برای شما به صورت مکتوب تهیه و تنظیم کند. یکی از خصوصیات بهترین وکیل دیوان عدالت ایران این است که پرونده های مختلفی در زمینه های گوناگون را انجام داده باشد و تسلط زیادی در  زمینه دیوان عدالت اداری داشته باشد. در ابتدا لازم است که به شما توضیح دهیم دیوان عدالت به عنوان عالی ترین مرجع اداری و مرجع تظلم خواهی اشخاص حقوقی و حقیقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتیست و به اصطلاح حقوقی مرجع عمومی است، اما سازمان بازرسی کل کشور ایران که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور (این وظیقه مهم) را بر عهده دارد، یک مرجع عالی اختصاصی نظارتی نیز می باشد . در واقع می توان گفت این ۲ مرجع از جهاتی باهمدیگر شبیه هستند و در اصل رسیدگی با هم متفاوت اند.

از آن جایی که مورد شکایت شما یک سازمان دولتی می‌باشد و همین حساسیت پرونده شما را بیشتر می­کند حضور یک وکیل بسیار احساس می‌شود، حق‌الوکاله وکیل نیز بر اساس توافق فی‌مابین و تعرفه قانونی تعیین می‌شود که مبلغ آن بر اساس حساسیت و نوع پرونده متغیر می‌باشد. دو) در این جا پرونده به یکی از شعبه‌های تجدیدنظر ارجاع داده خواهد شد و بعد از آن که پرونده به طور کامل تکمیل شد، دفتر شعبه وقت نظارتی را تعیین می‌نماید که این وقت نظارت به معنای وقت رسیدگی در این جا نمی‌باشد. ۴-پس از ارتقاء کارمند به مقام بالاتر، با کسب رتبه،طبقه و گروه بالاتر در صورتی که هر کدام از اینها به طریق قانونی فوق‌الذکر برای کارمندان در نظر گرفته شده باشد همان طبقه یا گروه از حقوق مکتسبه وی محسوب و قابل سلب، تغییر و تحدید نیست. ۳-منظور از مقام یا گروه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن مبنای ارزشیابی کارمندان دستگاه‌های اجرایی و همچنین عوامل موثر در تعیین حقوق و مزایای آن از گروه به عنوان شغل و شاغل مذکور در مواد ۶۴ و ۶۵ این قانون تغییر یافته است. [موضوع این مطلب که توسط اینجانب وکیل متخصص امور اداری تحریر شده است تغییر پست سازمانی از پایین تر به بالاتر نیست].

وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری گروه آریا دادیار هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. تهران وکیل با بیش از هزاران پرونده موفق در زمینه‌های کاری مختلف، در بیش از 22 استان کشور به هموطنان گرامی خود خدمت رسانی کرده است.شعار موسسه حقوقی تهران وکیل عدالت برای همه بوده هر روز این مجوعه می‌کوشد تا هرچه بیشتر به این شعار جامه عمل بپوشاند.تهران وکیل در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. تهران وکیل کار خود را با 5 فارغ‌‌التحصیل دکتری رشته حقوق دانشگاه تهران شروع کرد. سال 1385 این موسسه کار خود را شروع کرده و به صورت تخصصی به پرونده‌های حقوقی پرداختند. خانواده تهران وکیل هر روز باتجربه‌تر شده و افراد به نامی چون قضات بازنشسته و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسری با این موسسه همکاری می‌کنند.

تمام وکلای موسسه حقوقی عدل آفرینان در تمام دعاوی حقوقی تخصص و تجربه کافی را دارند و به مشتریان خود کمک می کنند تا مشکلات حقوقی شان را حل و فصل نمایند. در خصوص بخشنامه شماره ۵۰۰/۱۵۰۸۹/۹۰۰۰ مورخ ۱۴/۸/۱۳۹۹ معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه؛ هیات [عمومی] دیوان عدالت اداری طی دادنامه شماره ۱۴۰۱۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۳۵۴ مورخ /۱۴۰۱۳۰/۲ مبادرت به اتخاذ تصمیم نموده است و صرفاً اطلاق حکم مقرر در بخشنامه را خارج از حدود اختیار دانسته و ابطال نموده است. رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیر حضوری است، بنابر این شاکی قبل از ثبت دادخواست باید در سامانه ثنا ثبت نام نماید تا بوسیله شماره ثبت و رمز پرونده بتواند از مراحل پرونده خود مطلع گردد.

وکلای دیوان عدالت اداری

بلکه خودش سی وکیل متخصص دارد و شما میتوانید به صورت تخصصی با هر کدام از وکلای متخصص دیوان عدالت اداری مشاوره بگیرید. – هیات های تخصصی دیوان عدالت اداری، رسیدگی ابتدایی به مواردی که در صلاحیت هیأت عمومی است را به عهده دارد. اگر شما نیز قصد ثبت شکایت و احقاق حق از یک ارگان و نهاد دولتی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً با مشورت یک وکیل با تجربه و ماهر پیش بروید، زیرا در این صورت موفقیت شما درصد بالایی خواهد داشت؛ زیرا نحوه شکایت و رسیدگی در دیوان عدالت اداری با سایر دادگاه‌ها متفاوت است و بدون کمک گرفتن از یک وکیل، کاری سخت و طاقت فرسا پیش رو خواهید داشت.

در دیوان عدالت اداری عملا به تخلفات دستگاه های دولتی، ضابطین و مجریان قانون و … رسیدگی می شود. زیرا اساس قدرت و زور یک شخصیت حقوقی ( بسته به موقعیت آن)می تواند چند برابر یک شخصیت حقیقی باشد. داشتن یک وکیل دیوان عدالت اداری در پرونده های مربوط به این بخش، امری کاملا اختیاری است. با این وجود، پیگیری روند دادگاه و پرونده به وسیله یک وکیل متخصص، امری اجتناب ناپذیر است، چرا که او آگاه به مسائل و قوانین بوده و نزدیک ترین و ساده ترین آن را برای موفقیت در روند دادرسی، انتخاب می‌کند. حتی اگر قادر به گرفتن وکیل برای پرونده تان نیستید، گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب و کارکشته را فراموش نکنید.

قاضی شعبه دیوان در صورت احراز صلاحیت و کامل بودن پرونده، آن را با صدور دستور ارسال یک نسخه از دادخواست و ضمائم آن به طرف شکایت، به دفتر اعاده می کند تا پس از ابلاغ دادخواست و ضمائم آن به طرف شکایت، در جریان رسیدگی قرار گیرد. به موجب قانونی که فوقا برای شما به اشتراک گذاشته ایم این امکان برای شما فراهم شده است تا در صورت وارد شدن هر گونه خسارت از جانب یک نهاد اداری یا یک سازمان دولتی یا یکی از ضابطین آن و …اقدام به طرح شکایت و طرح دادخواست نمایید و مطالبه خسارت و حقوق از دست رفته خود را دریافت نمایید. اما همانطور که دریافت این خسارت از اشخاص حقیقی دشوار است بدون شک دریافت آن از افرادی اداری به مراتب دشوار تر می باشد.

موضوع شکایت باید به صورت واضح در دادخواست مطرح شده باشد و شرح شکایت نیز به صورت کامل و قابل فهم ارائه گردد. در نهایت نیز آماده کردن مدارک و ادله قابل استناد برای طرح دعوا هنگام ارائه دادخواست بسیار مهم است. وکیل دیوان عدالت اداری بهتر از هر شخص دیگری می تواند به پرونده های مطروحه در دیوان عدالت کشور رسیدگی کند. مدیریت اداره ها و سازمان های گوناگون دولتی گاهی دچار ظلم و ستم نسبت به حق و حقوق کارکنان خود و باقی افراد می شوند. بعضی وقتا مشاهده شده است به خاطر کارهای عمرانی و طرح های مهندسی، نسبت به حق مردم، دچار اجحاف شده که در این صورت یا باید طرح ها را تعطیل کنند یا حق و حقوق دیگران که در آن اجحاف شده است، پرداخت کنند. پس برای گرفتن حق و حقوق اشخاص از این ادارات، به یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری نیازمند هستید.

معمولا به دلیل غیرحضوری بودن جهت رسیدگی به پرونده دیوان عدالت اداری، متقاضیان باید وکیلی را انتخاب نمایند که قادر باشد تا با قاضی به صورت حضوری صحبت نماید زیرا صحبت به صورت حضوری سبب روشن شدن مساله و تاثیر دو چندان در انجام پرونده خواهد شد. در سایت مستر وکیل به شما کمک می کنیم تا با بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران آشنا شوید و با توجه به ویژگی ها و خصوصیات یک وکیل، می توان وکیل موردنظر خود را با توجه به درنظر گرفتن بودجه، اخلاقیات و موضوع مربوطه پیدا کرده و با خیالی آسوده کلیه امور را به او واگذار کرد. وکلای دیوان عدالت اداری مانند سایر وکلای پایه یک توانایی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را دارند، اما با انتخاب خودشان تصمیم می‌گیرند در این مرجع قضایی فعالیت کنند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر به همراه مدارک و مستندات خود به دفتر وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه نمایید و از روش و مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری مطلع شوید. دیوان عدالت اداری؛ یکی از مراجع قضایی تخصصی می باشد که طبق اصل ۱۷۳ برای رسیدگی و سامان دهی به اعتراضات و شکایات مردم، علیه سازمان ها و نهاد های دولتی تاسیس شده و زیر نظر «قوه قضائیه» می باشد. یکی از وب سایت‌های حقوقی فوق العاده‌ای که در زمینه دیوان عدالت اداری فعالیت دارد، وب سایت وکیل عدالت است.

هنگامی که افراد به وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه می کنند، در همان ابتدا با مبحثی به نام صلاحیت و حدود اختیارات آشنا می شوند. وکیل دیوان عدالت اداری این توانایی را ندارد تا موضوعاتی را در این مرجع قانونی مورد بررسی قرار دهد که در حیطه صلاحیت های دیوان نباشد. وکالت در دیوان عدالت اداری یک امر کاملا تخصصی است که باید یک وکیل با دانش و مجرب اداری آن را انجام دهد. ممکن است برای هر کدام از شما اتفاق افتاده باشد که با یک سازمان و یا نهاد دولتی به مشکل برخورده باشید و بخواهید در دیوان عدالت اداری مشکل خود را حل کنید. در این مواقع است که وکیل دیوان عدالت اداری بهترین گزینه برای پیگیری پرونده شما در دیوان خواهد بود. دیوان عدالت اداری به عنوان عالی ترین مرجع اداری به شمار می رود و وظیفه تظلم خواهی اشخاص حقیقی و حقوقی از تصمیمات و اقدامات واحد های دولتی را دارد.

وکلای دیوان عدالت اداری

در واقع مجریان قانون به سبب ابزارهای قانونی که در اختیار داشتند همواره در طول تاریخ اقدام به زیر پا گذاشتن عدالت و قانون کرده و می کنند. به عبارت ساده تر مجریان قانون به سادگی این امکان را دارند که بر اساس ابزارهای قانونی که در اختیار دارند هر نوع رفتاری در جامعه از خود نشان دهد. بانک ملت ، غیر دولتی بوده و رسیدگی به شکایت علیه آن، خارج از صلاحیت دیوان است. اما مسئله این است که در این میان انبوه سایت های یافته شده باید به کدام رجوع و اعتماد کرد، ما به شما توصیه می کنیم وکلای دیوان را انتخاب کنید آن ها با سابقه ی درخشانی که در این زمینه دارند می توانند به خوبی پرونده شما را مورد بررسی قرار دهند تا به چیزی که می خواهید برسید.

حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم. همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم. این واحد های دولتی شامل شرکت های دولتی، شهرداری ها، سازمان های تامین اجتماعی، وزارت خانه ها و نهاد های انقلابی می باشند. هم چنین وظیفه رسیدگی به تصمیمات و اقدامات ماموران این سازمان ها را نیز به عهده دارد و در صورت شکایت از آن ها، موظف است این شکایات را پیگیری نماید.

  • یکی از تفاوت های عمده دیگر در روند رسیدگی دیوان عدالت اداری با سایر مراجع قضایی این است که در بسیاری از موارد و البته نه همه آنها رسیدگی دیوان به صورت شکلی است به منظور تبیین بهتر این موضوع ابتدا تفاوت رسیدگی شکلی و ماهوی را بیان می کنیم.
  • همچنین باید در مورد هر گونه هزینه اضافی که ممکن است در طول مراحل قانونی ایجاد شود مانند هزینه های تشکیل پرونده یا هزینه های دادگاه استعلام کنید.
  • اگر مالک ملک ، بخواهد ، اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰  داشته باشد  می تواند با مشاوره حقوقی از وکیل امور دیوان عدالت ، اعتراض خود را در این مرجع ثبت کند.
  • به میزان ده میلیون تا ۱۰۰ میلیون ۴ درصد مبلغ خواسته

پس از صدور آراء قطعی توسط دیوان عدالت اداری با توجه به ضرورت اجرای عدالت در احقاق حقوق شهروندان،  نهادها و دستگاه های اجرایی مکلفند آراء دیوان را پس از ابلاغ به فوریت اجراء نمایند. شعب دیوان پس از ابلاغ رای به محکومٌ ‌علیه یک نسخه از آن را به انضمام پرونده به شعبه اجرای احکام مربوط ارسال می ‌نمایند. پس از آن محکومٌ‌ علیه مکلف است ظرف مدت یک ماه نسبت به اجرای کامل آن یا جلب رضایت محکومٌ ‌له اقدام و نتیجه را به ‌طور کتبی به واحد اجرای احکام دیوان گزارش نماید. در صورت عدم تمکین از رای صادره از دیوان عدالت اداری، مستنکف با رأی شعبه صادرکننده حکم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محکوم می ‌شود.

  • وکیل تخصصی دیوان عدالت اداری و به کارگیری روش های فوق العاده
  • از آنجایی که دادگاه اداری فقط در تهران است، به متقاضیان گرامی توصیه می کنیم؛ وکلایی که در تهران حضور دارند را انتخاب کنید.
  • بعد از ثبت دادخواست، دیوان عدالت که تنها به صورت شکلی به دعاوی رسیدگی می‌نماید به پرونده رسیدگی کرده و در صورتی که کاستی در پرونده وجود نداشته باشد، شخص قاضی با توجه به موضوع اختلاف که می تواند اختلاف میان فرد با سازمان تأمین اجتماعی در خصوص حق بیمه و … باشد رسیدگی نموده و حکم متناسب با آن را صادر نماید.
  • یک وکیل دیوان عدالت اداری معمولاً این اطمینان را می دهد که هر کاری را که در چارچوب قانون ممکن است، انجام می دهد تا به شما کمک کند به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • وکیل دیوان عدالت با توانایی علمی بالای خود میتواند تمامی پرونده های قابل طرح در دیوان را مدیریت کرده و با جلساتی که با قضات و مستشارهای شعب میگذارد موضوع پرونده را بدوا برای قاضی جا انداخته و سپس بواسطه لایحه کاملی که پذاشته میشود تا حد ممکنه خیال موکل را از گرفتن رای راحت کند.

وکیل میرشاه با داشتن رویکردی حرفه‌ای و متمرکز، همیشه به دنبال ارائه خدمات قانونی با کیفیت و ایجاد رضایت موکلین است. او در زمینه عدالت اداری تجربه‌ دارد و برخوردار از توانایی‌هایی است که به او این امکان را می‌دهد که با مسائل پیچیده و چالش‌ برانگیز حقوقی مواجه شود. سازمان ها ونهادهای دولتی واداری درصورتی که اقدام به انجام کاری نمایند،ممکن است این اوامر،باعث زیان های غیرقابل جبران به مالکیت اشخاص شودبه همین دلیل است که یکی ازبهترین راه هابرای برطرف کردن این مشکل استفاده ازدستورموقت است. در این شعب اجرای احکام، تعدادی دادرس اجرای احکام، کارمند و مدیر دفتر حضور دارند. پس از این که شعب دیوان رای قطعی را به محکوم علیه ابلاغ نمودند، یک نسخه از آن را به همراه پرونده به شعبه اجرای احکام مربوطه ارسال می کنند.

بنابراین افراد عادی به دلیل آگاهی کم در خصوص این قوانین، نمی توانند به تنهایی و بدون مشورت با کسی، این امور را انجام دهند. پس نیاز به یک وکیل در زمینه دیوان عدالت اداری الزامی است تا بتوان به نتایج مطلوب در این زمینه رسید. دیوان عدالت اداری یک نهاد قضائی است که آیین دادرسی مختص به خودش را دارد و افراد عادی نمی توانند برای رسیدن به نتایج مطلوب، به تنهایی این کار را انجام دهند و برای پیش بردن مراحل کاری درست و اصولی پرونده، نیاز به بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را دارند.

حتما از اسم سایت متوجه شده‌اید که برای دریافت مشاوره و کمک گرفتن از وکیل خبره در زمینه پرونده‌های دیوان عدالت اداری، نیازی نیست حضوری اقدام کنید. مطابق با ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، این دیوان در موارد مشخصی صلاحیت رسیدگی دارد. زمانی‌که حقوق افراد توسط نهادهای اجرائی دولتی یا عمومی، رعایت نشود و یا به عبارتی اگر مقررات، تصمیمات یا اقدامات مأمورین یا نهادها، بر خلاف قانون بوده و یا در صلاحیت مرجع مربوطه نباشد، یا باعث سوءاستفاده و خودداری از انجام وظیفه قانونی شود و به این ترتیب موجب ضایع شدن حقوق اشخاص حقیقی و حقوق خصوصی می‌گردد.

وکیل دیوان عدالت اداری یک کار تخصصی است که باید وکیل مجرب دیوان عدالت اداری آن را انجام دهد که ما در ادامه به صورت مفصل به اینکه دیوان عدالت اداری چیست و برای چه شکایاتی است می پردازیم. وکیل دیوان عدالت اداری در تهران وبلاگی است که به اطلاع رسانی درباره دادگاه و کار آن اختصاص دارد، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم. گروه وکلای پارسا یکی دیگر از 10 سایت برتر دیوان عدالت اداری است که به درد شما خواهد خورد. این مجموعه از وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده که در بهترین و برترین دانشگاه‌های کشور در زمینه حقوق تحصیل کرده‌اند. این گروه با 12 سال تجربه در زمینه‌های مختلف به خصوص دیوان عدالت اداری، صدها پرونده موفق را در کارنامه درخشان خود دارد. نقض تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری موجب صدور رای تعطیلی محل کسب یا پیشه یا تجارت و اعاده وضع به حالت سابق با رفع خلاف می شود که ممکن است در تطبیق موضوع حکم کمیسیون ماده صد دچار اشتباه شده باشد که در این قبیل موارد شعب دیوان رسیدگی مجدد را با ایراد به رأی تجویز می نماید که به برخی موارد اشاره می شود.

رئیس این سازمان توسط ریاست قوه قضائیه انتخاب می شود و اگر شخصی اعتراضی نسبت به یکی از ارگان های دولتی داشته باشد باید به این مرجع مراجعه کند. شیوه رسیدگی در دیوان عدالت اداری به کل با دادگاه های عمومی و انقلاب متفاوت است. اگر در رسیدگی به پرونده قضایی خود در دیوان عدالت اداری، قصد گرفتن وکیل را ندارید، بهترین انتخاب پیش روی شما، مشورت با یک وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری است. چرا که این وکیل، با فعالیت مداوم در دادگاه ها و کسب تجربیات فراوان در دیوان عدالت، می‌تواند کمک بسیار زیادی جهت آگاه شدن از رویه رسیدگی به پرونده و اشنایی با راهکار های مختلف در مشکل خاص شما کند. و از انجایی که روند رسیدگی به پرونده در این دیوان با دیگر دادگاه ها متفاوت است، مشاوره گرفتن از یک وکیل بازنشسته کارکشته، بسیار مفید می‌باشد. در صورت نیاز به این مشاوره، وکلای دیوان و تهران طلاق، با  معرفی بهترین وکیل ها در این حوزه، شما را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، همراهی می‌کنند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما
ما از هوش مصنوعی برای تولید محتوای این وب‌سایت استفاده می‌کنیم و تضمینی برای صحت یا اعتبار اطلاعات ارائه شده نداریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.