با محدودیت های چین، اوکراین به همه درها برای هواپیماهای بدون سرنشین می زند


آفتاب نیوز :

چین ماه گذشته قانون جدیدی را تصویب کرد که صادرات پهپادهای غیرنظامی را به دلیل استفاده احتمالی آنها در جنگ محدود می کرد.

به نوشته وب سایت نیویورک تایمز، محدودیت های اعمال شده از سوی پکن برای فروش این پهپادها شامل موتورهای پهپاد، لیزر، تجهیزات ارتباطی و سامانه های ضد پهپاد است که از اول سپتامبر سال جاری اجرایی شد. همچنین صادرات هواپیماهای بدون سرنشین برای مقاصد نظامی به طور کامل ممنوع شد.

نیروهای اوکراینی با اعمال تغییراتی مانند نصب باتری های قوی تر یا اتصال مواد منفجره به این هواپیماهای معمولی، آنها را به سلاح تبدیل کرده و در جنگ از آنها استفاده می کنند.

یک بمب دست ساز اوکراینی به یک پهپاد غیرنظامی متصل شد

ظاهراً چین از استفاده گسترده نظامی از این پهپادها آگاه شده و سعی دارد به هر نحوی از استفاده از پهپادهای چینی در جنگ ها و درگیری ها جلوگیری کند.

این اقدام چین یک سال پس از آن صورت می گیرد که شرکت فناوری چینی DJI فروش هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه و اوکراین را متوقف کرد. این شرکت همچنین ابراز نگرانی کرد که دو کشور از محصولات این شرکت برای عملیات نظامی استفاده می کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، این درست است و پهپادهای ارزان قیمت غیرنظامی چینی به بخشی جدایی ناپذیر از نیروهای نظامی اوکراین در جنگ علیه روسیه تبدیل شده اند. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات دفاعی نیروی دریایی سلطنتی، اوکراین هر ماه 10000 پهپاد را از دست می دهد. پهپادهای غیرنظامی که اوکراینی ها با اصلاحات خرد و کلان به سلاح جنگی تبدیل کرده اند.

اوکراین هر ماه 10000 پهپاد را از دست می دهد

محدودیت های چین در صادرات هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین دسترسی اوکراین به فناوری را محدود کرده و روسیه را با نزدیک شدن به فصل زمستان در موقعیت بهتری قرار داده است. با گذشت یک ماه از اجرای این محدودیت ها در چین، اوکراین اکنون در تلاش است تا به هر طریق ممکن امنیت این هواپیماهای ارزان قیمت و قطعات یدکی آنها را تامین کند.

بر اساس این گزارش، کی یف برای یافتن زنجیره تامین جدید این هواپیماها به روش های غیر متعارفی متوسل شده است، از جمله استفاده از دوستان و آشنایان سربازان برای واردات هواپیماها به عنوان وسایل شخصی و در مقیاس کوچک!

یک افسر اوکراینی که به ارتش کشورش با هواپیماهای بدون سرنشین کمک می کند، به نیویورک تایمز گفت: “ما در شب عملیات انجام می دهیم و در روز فکر می کنیم که هواپیما را از کجا تهیه کنیم.”

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما