بنادر روسیه در دریای خزر

تیتر 20 – مهدی کاظمیان، سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به انتشار 100 بسته سرمایه گذاری این سازمان به نام کیمیا در ماه های اخیر اظهار داشت: در نمایشگاه Invest در مسکو و در پی مذاکرات ماه های اخیر، مشارکت در این زمینه صورت گرفت. یک شرکت روسی برای مشارکت در ساخت ایستگاه مجتمع بندری کاسپین برای ساخت 2 پست مونتاژ شد.

وی با اشاره به روند مذاکرات با این شرکت روسی به نمایندگی از رئیس و معاونان سازمان منطقه آزاد انزلی، گفت: وی با فرا حسینف، سرپرست شرکت روسی “زولوتوی سرمایه گذاری” برای همکاری در روند ساخت به توافق رسید. این شرکت روسی 2 ایستگاه مجتمع بندری کاسپین به بهره برداری رسید.

به گفته کاظمیان، ساخت، بهره برداری و انتقال 2 ایستگاه و بنادر آنها شامل انبارها، سیلوها، ترمینال کانتینری و انبار روباز در مجتمع بندری کاسپین در قالب BOT در قالب طرح جامع منطقه آزاد انزلی توسط شرکت روسی با هزینه ای حدود 35 میلیون دلار و با همکاری شریک ایرانی خود شرکت گلدن.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به روند آغاز به کار شرکت روسی ساخت بنادر گفت: بر اساس توافق، طرف روسی موظف است طرح توجیهی طراحی و اجرای کل بنادر را ارائه کند. طرح توافق شده با سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تنظیم قرارداد و شروع عملیات اجرایی این طرح سرمایه گذاری می باشد.

مجتمع بندری کاسپین در حال حاضر دارای چهار پایانه بار و دلفین و دو پایانه آماده افتتاح و بهره برداری است که چهار پایانه آن توسط بخش خصوصی ساخته و به بهره برداری رسیده است و انتظار می رود پایانه ششم نیز تکمیل شود و تکمیل و آماده بهره برداری است. برای اتصال به خط راه آهن سراسری که توسط وزارت راه و شهرسازی ایران در حال تکمیل است و گویا مراحل پایانی خود را طی می کند./فارسی

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما