صدای عدالت و ظلم فلسطین را بخوانید!

الهام بهروزی

جنگ کثیف و نفرت انگیز و دستاورد بشریت برای جهان است. فرقی نمی کند از کجا شروع شود، اما از هر کجا که شروع شود، چیزی جز ویرانی و آوارگی در پی ندارد و گاهی آتش چنان داغ می شود که علاوه بر کشتار وحشیانه مردم، مقام شریف را نیز زیر سوال می برد. انسان در نظام خلقت مانند آنچه امروز در عزا شاهد هستیم، چگونه کودکان، زنان و افراد بی خانمان در زیر بمباران وحشیانه رژیم نفرین شده اسرائیل جان خود را از دست می دهند. کسانی که می مانند از ترس می لرزند. برای فرار از این کابوس وحشتناک از یک آغوش امن یا یک چهره آشنا اجتناب کنید!

اسرائیل در طول 70 سال نسل کشی و اشغال سرزمین فلسطین، ظلم و جنایت بی پایان را به نمایش گذاشته و آنقدر زشت است که حتی به کودکان رحم نمی کند و مایه شرمساری است که رسانه های استکباری به کشتار کودکان بی اعتنا باشند. توسط این رژیم در بازی جدید خود با جهان، غاصب می خواهد اسرائیل را مظلوم نشان دهد، آنها نفرین شده اند. اسرائیل که قول داده فلسطین و ساکنان آن را نابود کند تا حکومت و سازمان جدیدی تحت عنوان «میهن ملی یهود» تحت سلطه یهود ایجاد کند.

موضوعی که این روزها در شبکه های اجتماعی رواج پیدا کرده و همه بر اساس حدس و گمان و دانسته های خود نظر خود را در این مورد اعلام می کنند، البته تنها نظرات مبتنی بر مطالعه منابع تاریخی و موثق پذیرفته می شود. بر اساس این منابع، فلسطین سرزمینی بوده که از قدیم الایام وجود داشته و یهودیان بخشی از این سرزمین هستند، اما یهودیان به تدریج فلسطینی ها را بی خانمان کردند و زمین ها، خانه ها و باغ های آنان را غصب کردند تا این سرزمین را ویران کنند. و ساکنان آن از هر دین و فرقه ای هستند جز یهودیان. این رژیم اشغالگر از هیچ وسیله و وسیله ای برای تحقق خواسته های ناپاک خود استفاده نکرد و با نسل کشی 70 سال ساکنان این سرزمین را بیرون کرد!

گواه این مدعا نوشته هایی است که در مورد فلسطین و مصائب آن و چگونگی اشغال آن توسط صهیونیست های آدمکش نوشته شده است که در زیر به اختصار بخشی از این آثار را برای مطالعه جنایات و جنایات مفسدان ارائه می کنیم. اسرائیل برای بینندگان بیشتر دیده می شود.

درگیری فلسطین و اسرائیل

کتاب «درگیری فلسطین و اسرائیل» توسط انتشارات ققنوس به کوشش «تامرا عر» و پریسا سعیدی منتشر شده است. این اثر برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد و به موضوع اعراب و اسرائیل و درگیری اعراب و اسرائیل می پردازد.

در قسمت اول این اثر آمده است: «انتشار اسناد جنگ 1948 در پایان دهه 70 قرن گذشته این حقیقت را آشکار کرد که فلسطینی ها داوطلبانه سرزمین خود را ترک نکردند و فلسطین را تخلیه نکردند. دستور سربازان عرب در پایان جنگ جهانی دوم، صهیونیست ها پروژه خود را مبنی بر ایجاد “میهن ملی یهودی” با استفاده از هولوکاست (که بحث های زیادی در مورد آن وجود دارد) ترویج کردند و ایجاد کشور اسرائیل را یک ضرورت مسلم برای وجود خود دانستند. از تکرار آن جلوگیری کنید…”

ده افسانه معروف درباره اسرائیل

کتاب «ده تصور غلط رایج درباره اسرائیل» نوشته وحید خجوب و ایلان بایا است که در سال 2019 توسط کتابخانه معارف منتشر شده است. در این اثر، این 10 دروغ در سه قسمت اصلی افسانه های مربوط به گذشته، افسانه های مربوط به حال و نگاه به آینده ارائه شده است. نویسندگان در بخش پایانی کار خود، اسرائیل را کشوری مبتنی بر استعمار انتخابی در قرن بیست و یکم می دانند.

پاکسازی قومی در فلسطین

کتاب «پاکسازی قومی در فلسطین» کتاب دیگری است که درباره تاریخ مردم فلسطین و رنجی که کشیده اند منتشر شده است. این کتاب نوشته ایلان بایا و ترجمه آزاده کاش دوست است. این کتاب در سال 1999 به چاپ سوم رسید و این اثر 368 صفحه ای توسط گروه پژوهشی اندیشه ورزان آریا منتشر شد و به بررسی مناقشات پیرامون جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1948 و 1949 می پردازد.

این کتاب با تعریفی از پاکسازی قومی آغاز می شود. در این کتاب، بحث حقوقی که برای اکثر مردم عادی گیج کننده است، جای خود را به زبان عاری از اصطلاحات و کاملاً واضح می دهد. این سادگی حوادث کوچک را پنهان نمی کند و از تعداد جنایات نمی کاهد. برعکس، این توضیح روشنی از سیاست وحشیانه ای است که جامعه جهانی امروز سعی در نادیده گرفتن آن دارد. نویسنده اشاره می کند که تعریف کلی پاکسازی قومی تقریباً به معنای واقعی کلمه در مورد فلسطین اعمال می شود.

بالفور و وایزمن: صهیونیست ها، متعصبان و تولد اسرائیل

باالفور و وایزمن: صهیونیست، متعصب و تولد اسرائیل نوشته جفری جی. نوشته لوئیس و ترجمه سید حمیدی رهنما و مهرداد ملای. چاپ سوم این کتاب توسط گروه مطالعات ورزان آریا اندیشه در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

این کتاب یکی از آثار کلیدی در بررسی صهیونیسم به شمار می رود. نویسنده با مطالعه اسناد آرشیوی و منابع کتابخانه ای تلاش می کند تا روایتی شجره نامه ای از شکل گیری اعلامیه های بالفور و وایزمن و نقش ویژه دولت بریتانیا در استقرار رژیم اسرائیل به مخاطب ارائه دهد. این روایت شامل بسیاری از تأثیرات سازمان صهیونیستی بر ساختار سیاسی غرب و تلافی زحمات این سازمان به قیمت تضییع حقوق مسلمانان ساکن فلسطین و نادیده گرفتن حقوق اولیه انسانی است.

درآمدی بر شناخت رژیم اشغالگر قدس

کتاب «درآمدی بر شناخت رژیم اشغالگر قدس» توسط محمد تقی پوریان و مصطفی ساوه درودی نوشته شده است. این کتاب توسط دانشکده علوم و فناوری فارابی منتشر شده و به بررسی روابط خارجی و سیاست ها و اداره اسرائیل در سرزمین های فلسطین می پردازد.

محتوای کتاب بر اساس نیاز و نیاز جامعه سیاسی ایران به شناخت کشورها به ویژه کشورهای رقیب است که می تواند در افزایش دقت و نظر سیاسیون نظام موثر باشد. در این کتاب به روند شکل گیری، شناخت ساختار سیاسی و اقتصادی، نظامی، فرهنگی، فعالیت های سران و سیاست های رژیم صهیونیستی پرداخته شده است.

درباره فلسطین

کتاب «درباره فلسطین» توسط نوام چامسکی متفکر معروف مدرن و ایلان پایا نوشته شده است. این کتاب با ترجمه محسن عسکری جاهجی به درگیری یهودیان و اعراب در فلسطین در دهه 1990 می پردازد. این اثر در سال 1378 به چاپ دوم رسید و این اثر توسط ناشر سوم منتشر شد و نویسندگان آن با بیان اینکه مسئله فلسطین یک نقطه در میان هزاران آشفتگی و اتفاق ناخوشایند است، توضیح می‌دهند که وضعیت کنونی فلسطین چگونه به وجود آمده است. در دنیا این اتفاق می‌افتد، اما نقش دولت‌های غربی و مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، موضوع فلسطین را به یک موضوع بسیار ویژه تبدیل کرده است.

این واقعیت که اسرائیل از نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی سود می‌برد و دولت‌های غربی برای اسرائیل فرش قرمز پهن می‌کنند و جنایات آن را نادیده می‌گیرند، به این معنی است که هر یک از ما مسئولیت پایان دادن به این بی‌عدالتی را داریم که گریبانگیر فلسطینی‌ها شده است.

آژانس یهود

کتاب «آژانس یهود» توسط کاظم ناروقی، محمد عبدالروف سلیم و محمدحسین خسروانی نوشته شده و توسط نشر اطلاعات منتشر شده است. این اثر در سال 1374 به چاپ ششم رسید. در این مجموعه به فعالیت های دستگاه های اجرایی طرح صهیونیستی برای یهودی سازی فلسطین در دوران استیلای انگلیس بر فلسطین پرداخته شده است. این کتاب با شرح فعالیت های آژانس یهود و سیر تحول آن آغاز می شود. فصل اول و دوم به ایجاد یک نمایندگی یهودی در مقیاس بزرگ اختصاص یافت و سپس جنبه های مختلف فعالیت این آژانس در چهار زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

در این کتاب آمده است: «آژانس یهود از زمان تأسیس در سال 1922 تا زمان تأسیس رژیم اسرائیل فعال بود. سپس دولت اسرائیل اکثر وظایف آژانس یهود را به عهده گرفت، در حالی که آژانس نقشی فرعی در خارج از اسرائیل دارد. آژانس یهود نقش اساسی در آماده سازی رژیم اسرائیل ایفا کرد تا بتواند با کمک دولت متولی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی کار کند.

تاریخ یهود، یهودیت

کتاب «تاریخ یهود، دین یهود (3000 سال تاریخ)» نوشته اسرائیل شاهوک با ترجمه رضا آستانه پرست توسط نشر قطر منتشر شده است. این اثر در سال 1994 به چاپ چهارم رسید.

اسرائیل شاهوک در این کتاب سعی دارد بر اساس تصمیمات سیاستمداران اسرائیلی، اهمیت عامل «ایدئولوژی یهودی» را تبیین کند. به گفته وی، تأثیر عوامل دیگر بر سیاست های اسرائیل در مقایسه با عامل ایدئولوژیک بسیار ناچیز است. همچنین به تفصیل توضیح می دهد که چگونه دین یهود و متن تورات در معرض تحریفات ناشی از منافع سیاسی و منافع شخصی راهبان قرار گرفت.

این یک نقشه جعلی است: فلسطین از ابتدا تا امروز

کتاب «این نقشه جعلی است: فلسطین از آغاز تا امروز» به طور کلی درباره درگیری یهودیان و اعراب است و توسط زهرا اشعری در انتشارات اهل‌کلام نوشته شده است. چاپ اول این کتاب به سال 2013 برمی گردد و نگاهی به تاریخ فلسطین از آغاز تا امروز دارد.

اثر فوق در مدت دو سال 9 بار تجدید چاپ شده است و در حالی که محتوای این کتاب پاسخی است به این سؤالات، چه عواملی باعث شد یهودیان تصمیم به مالکیت سرزمین ملی بگیرند؟ چه دلایلی این تصمیم را تقویت کرد؟… تأثیر جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم در پیشرفت این هدف چه بود؟ و نقش باورهای دینی یهودیان در این روند چه بود؟ نویسنده در فصل اول کتاب، سرزمین فلسطین و تاریخ آن را سرزمین پیامبران معرفی کرده است. وی در فصل دوم به تحلیل روند مشارکت یهودیان در اشغال سرزمین های فلسطینی پرداخته و در فصل های دیگر به تحلیل تحولات سیاسی این منطقه در صد سال اخیر پرداخته است. این کتاب با هدف تحلیل سیاسی وقایع فلسطین تهیه شده است.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما